تحولات لبنان و فلسطین

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پرداخت شد و بخش دیگری که از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ باقی مانده نیز به‌زودی‌ تامین و توزیع می‌شود.

۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان پرداخت شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده روز پنجشنبه (همزمان با سومین روز هفته بزرگداشت مقام معلم) در آیین سپاس معلم در کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان خمین افزود: تمام مشکلات رتبه‌بندی معلمان جمع‌آوری شده و اعتراضات به رتبه‌بندی و کسانی که رتبه نگرفته‌اند در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان تنها موضوع پیگیری‌شده در وزارت آموزش و پرورش نیست، ادامه داد: سرفصل‌های مهمی در این وزارتخانه آغاز شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بهسازی مدارسی که سرعت آن بیش از ۳۵ سال کاهش یافته بود از مسائل در حال پیگیری در این نهاد است و در برخی استان‌ها ۵۰ درصد مدارس نیازمند بهسازی و نوسازی هستند.

باقرزاده گفت: کمک خیران در این زمینه از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال‌های گذشته به ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی توضیح داد: سیاست وزیر سابق آموزش و پرورش در بر عهده گرفتن ۵۰ درصد از نوسازی مدرسه توسط این نهاد موجب تشویق خیران مدرسه‌ساز شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، بهسازی فضاهای پرورشی را سرفصل دیگر اقدامات نهاد تعلیم و تربیت بیان کرد و افزود: ۳۴۸ اردوگاه در سطح کشور داریم و ۶۰ میلیارد تومان پارسال به اردوگاه‌ها تخصیص یافت.

باقرزاده تصریح کرد: ۶۴ اردوگاه در سال گذشته به منظور استفاده روزانه و همچنین ۱۱۰ کانون از یک‌هزار و ۱۰۰ کانون کشور سال گذشته بهسازی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۲ مرکز رشد، مشاوره تربیتی به ۷۲۰ مرکز افزایش یافته است.

باقرزاده، بیمه شاغلان و بازنشستگان، رفاهیات و هم‌ترازی حقوق را از دیگر سرفصل‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی گفت: به منظور تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری مجوز استخدام ۲۵ هزار آموزگار و ۱۱ هزار مربی پرورشی داده شده است.

باقرزاده بیان کرد: ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند و در هر سال ۲۵ هزار دانشجو در این مراکز جذب می‌شود و با تامین فضای فیزیکی برای خوابگاه و کلاس این ظرفیت قابل افزایش است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نظام ارزشیابی عمدتا تک‌ساعتی بوده و معلمان، مدیران و مربیان را می‌سنجید و تلاش شده در نظام رتبه‌بندی، توانمندی‌ها و خلاقیت‌های معلمان ارزیابی شود.

باقرزاده با اشاره به ارزشیابی دانش‌آموزان گفت: برای وارد کردن جمع نمرات آزمون‌های نهایی به کنکور مبارزه زیادی کردیم.

وی افزود: آزمون‌های خرداد، گلوگاه دیگری است که می‌تواند به صحت آزمون‌ها ضربه بزند و آموزش و پرورش از طریق دقت و صحت این آزمون‌ها می‌تواند مدعی شناخت توانمندی دانش‌آموزان شود.

باقرزاده تاکید کرد: آموزش و پرورش به وسیله سنجش، شهاب، رغبت و سلامت جسمی می‌تواند تعیین کند هر فرد برای چه شغلی مناسب است.

وی، محتوای کتاب‌های درسی، مشارکت دانش‌آموزان و یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزش و پرورش را از دیگر سرفصل‌های این نهاد بیان کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تخصیص منابع مالی به مدرسه برای فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی از دیگر اقدامات این نهاد است.

باقرزاده یادآور شد: سامانه «نورینو» به منظور امکان مشاهده وضعیت اقدامات و امکانات پرورشی و تربیتی راه‌اندازی و ارزیابی کمی و کیفی این اقدامات ایجاد شده است.

وی گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاغل، ۸۰۰ هزار بازنشسته و ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بار سنگینی بر آموزش و پرورش است اما تمام تلاش‌ها برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف به کار گرفته شده است.

باقرزاده تاکید کرد: معلمان باتجربه به دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان برای تدریس در مدارس کمک کنند.

منبع: پانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.